måndag 30 januari 2012

Frihet i ett litet mail

I dag vaknade jag, tittade på min mobil och ropade AWESOME!, för första gången i mitt liv. M och Sigge kom in i varsin morgonfrilla och undrade vad som stod på, och jag kunde glatt meddela att jag hade fått mail från min examinator som meddelade att min uppsats nu är godkänd! Jag är en fri kvinna, och nu är jag på jakt efter att belöna mig själv på något sätt.

Lite av belöningen kom kanske redan i helgen, då jag och M för första gången på länge inte ägnade två dagar framför varsin datorskärm, utan var LEDIGA. Vi umgicks med en massa folk, vi åt en massa mat, vi drack en massa vin, vi klippte en massa hundpäls (en ICA-kasse full), och på söndagen åkte vi ut till kusten och inspekterade ett vandrarhem. Det är återigen det här med bröllop. Jag försöker att blunda för etiketten bröllop och istället tänka på det som en stor fest. Problemet är bara att jag egentligen inte är ett stort fan av stora fester, så varför skulle jag frivilligt ordna en själv? Nåja. Nu är det så det blir, och jag kommer dra mig själv kickin' and screamin' igenom det, och när den där helgen i september väl kommer, så kommer jag ha skitkul för alla mina bästa människor kommer vara samlade. Vi har preliminärbokat ett väldigt fint vandrarhem med en väldigt fin (men lite hönsdoftande) festlokal. Min syrra kommer stå för dekorationerna, och hon har redan mumlat något om "plastdjur" och "konfetti", och om vi utgår från det så måste det ju bli bra.

Inga kommentarer: