måndag 2 januari 2012

2011...

...var året som jag förälskade mig i San Francisco, och förstod för första gången varför vissa människor väljer att flytta till USA. Det var året jag provade bikram yoga för första gången, och fick på kuppen så len hud att jag nästan var hal. Synd att det inte var en permanent effekt. 2011 erkände jag för mig själv att jag är matintresserad men inte matlagningsintresserad. Det innebar att jag har lagat mycket mindre mat än tidigare år, och det har känts skönt även om det hade varit praktiskt att vara lite mer husligt lagd.

Den 24 april föddes en liten hårboll som fick kennelnamnet Serafino. Två månader senare flyttade han hem till oss och blev Sigge, en kaxig och gosig liten skit som förändrade vårt liv mycket mer än vi hade trott. Nu har vi hämtat oss, och när han inte är hemma känns livet direkt mer ödsligt.

2011 tog jag inte ett endaste penseldrag, och sa upp min ateljé. Det var året då jag aldrig hade någon fritid, och vantrivdes med det. Jag avslutade utbildningen, men hade fortfarande uppsatsen (a. k. a. Avhandlingen) hängandes över mig. 2011 gick i stressens och pressens tecken, tyvärr. Jag började jobba som det jag har utbildat mig till, och det har varit toppar och dalar från dag ett. Den senaste månaden mest dalar, men jag håller tummarna för 2012.

2011 har varit ett stökigt och obalanserat år. Jag har ägnat för mycket tid åt måsten, och alldeles för lite tid åt vänner och kreativitet. Därför är mitt nyårslöfte detta:

2012 ska jag hitta balans. Framför allt mellan jobb och fritid. Om sex veckor flyttar vi till Malmö, och i Malmö finns många människor som jag längtar efter att ha vardag tillsammans med igen, med allt vad det innebär. 2012 ska jag försöka landa lite.

Inga kommentarer: