onsdag 25 januari 2012

I focus on the pain, the only thing that's real

Jag har införskaffat årets julklapp 2009. Eller var det redan 2008? I vilket fall som helst så har jag köpt en spikmatta. Skepcism är en dygd, det har jag lärt mig av min pappa, och jag tror verkligen inte att spikmattor kan bota magont, vårtor, tvångstankar och allt vad den lovar. Men det är ett faktum att jag har för dålig blodcirkulation i min trasiga rygg pga alla spänningar, låsningar och överarbetade nerver. Och där tror jag att fakirens lilla madrass kan hjälpa.

Jag provade den för första gången igår kväll. Tände ett ljus, la spikmattan på sängen, la mig själv ovanpå, och lyssnade på Taken By Trees. Det började som stickande molande smärta, som snart gick över i en slags varm, bultande värk. Inte obehagligt, snarare sövande. När mina 10 minuter nästan var slut tyckte Sigge att det var dags för honom att hoppa upp i sängen och kolla läget. Jag viftade bort honom utan att tänka.

Note to self: Gör inga snabba rörelser när du ligger på spikmattan.

2 kommentarer:

Linnea sa...

Fast ligger du på den på sängen blir det ju alldeles för mjukt. :) På golvet ger mer effekt.

Constantin: sa...

Ja vet du, det tänkte jag också, men det är så det står i anvisningarna! Men vem vet, jag kanske går hardcore och går över till golvet i alla fall så småningom...