tisdag 17 januari 2012

Gonna ride my bike until I get home

Snälla livet. Sätt mig på ett flyg till San Francisco nu. Don't tease, jag ser ju alla hintar du lägger ut och de får mig bara att sukta ännu mer. När jag sätter Ipoden på shuffle så dyker Mark Ronsons Record Collection upp hela tiden och ger mig flashbacks till solvarma gator, palmer och pastellhus. Jag kan till och med känna doften. När jag tittar ner på dagens ensemble ser jag detta: Stuprören från All Saints och koftan som jag hittade i en vintagebutik på Haight Street. T-shirten med höken på som jag hade på mig ungefär varje dag. Den gigantiska ringen som jag hittade när jag och Liz var på långpromenad, den dagen som blev till kväll som blev till en galen drunken natt. Coincidence? I think not. Så kom igen nu. Sätt mig på planet. Vi vet ju båda två att det är det enda rätta.

Inga kommentarer: