fredag 14 oktober 2011

Vad gör ni här?

Den här bloggen har snart funnits i fyra år. Den har uppdaterats regelbundet, och jag har en liten skara trogna läsare.Vissa av er har följt mig i princip från början, vilket är lite mindblowing för mig så det tänker vi inte på. För en anonym, icke-vinstdrivande blogg utan tema så inbillar jag mig ändå att det är lite ovanligt, att hålla igång så länge, att fortfarande tycka att det är kul. Särskilt som jag inte har utvecklat den ett piss. Jag har bytt utseende på den två gånger. Jag har valt att inte skriva om politik, inte diskutera omvärldsfrågor eller mediala personer, utan den har alltid bara handlat om migmigmig. Mycket egocentrerat. Den här självpåtvingade anonymiteten har knölat till det lite för mig, jag kan inte skriva om allt jag egentligen vill skriva av mig om, så som jag nog gjorde mer i början, men samtidigt så värdesätter jag verkligen att skriva anonymt, så då får mina inlägg bli lite kryptiska ibland.

Jag har aldrig ansträngt mig för att utöka min läsarkrets, jag vill så klart gärna bli läst men jag är för lat. I grund och botten handlar det ändå om en möjlighet att få skriva av mig. Därför är jag ganska förvånad över att jag de senaste två månaderna har ökat min läskrets med ca 150%. Vad har hänt? Vad gör ni här? I vilket fall som helst så är det jävligt kul att ni läser, och ibland kommenterar. Hej hej!

För att ytterligare öka på känslan av självcentrering (varför ändra på ett vinnande koncept), så kommer här en Dagens:

Dagens syssla: Jobb. Hämta Sigge. Spela biljard.
Dagens låt: Bang On - The Breeders
Dagens värk: nacke och axlar
Dagens outift (ja nu jävlar gör vi modeblogg): vit farfarströja, grå gubbyxor med hög midja, röda strumpor, fjantigt tunna ljusbruna skinnskor. Onödigt stora pärlörhängen och de nya nördglasögen.
Dagens humör: Neutralt. Trött i ögat.
Dagens första ord: "godmorgon lilla bajset"
Dagens lunch: Blir antagligen geggig thai.
Dagens längtan: Semester. Alltid semester.

8 kommentarer:

LePoop sa...

Det brukar bero på att man blivit länkad nånstans. Har du ingen statistik så du kan se var dina besökare kommer från? Det har inte jag. Fan, det vill jag ha!

h. sa...

Du skriver roligt och smart och superquuert ju- easy!

Constantin: sa...

LePoop: Jag har statistik! En stor majoritet av mina läsare kommer hit via sin bloggfeed, så det säger mig inte så mycket... men det är ju skitkul att bli prenumererad på!

h: Tack! Fina ord!

Camilla sa...

Håer med h. läser för att du skriver grymt bra! :)

Constantin: sa...

Tack Camilla! Fan vad kul att höra!

Emma sa...

Jag läser för att du är annorlunda och inger en trevlig känsla :) Ditt liv verkar vara så långt ifrån mitt, och det är alltid kul att bredda vyerna! Hittade hit en gång för mycket länge sedan (troligen när du nyligt startat bloggen) via bloggen Yellow Tokyo som jag läste då, sen fastnade jag rätt länge hos dig, kom av mig och kom sedan tillbaka. And here I am.

Sannan sa...

Jag har läst dig sedan 2007, det har varit en sann fröjd. Du är en av få bloggar jag verkligen följer. Lepoop här ovanför är en av dom också.

Ingen av er känner jag, är inte bloggar skumt? Jag har jordens koll på okända människor liksom.

Sannan sa...

Öhhh min kommentar försvann.. eller?

Jaja, jag skrev att jag följt dig sedan 2007 och det har varit en sann fröjd. Men lite sjukt ändå hur detta med blogg funkar. Jag har dunderkoll på okända människor... Lepoop här ovanför är även det en blogg jag följer.

Kör i vind!