söndag 16 oktober 2011

Mitt utsketna djur


Vi åkte och hälsade på hos några vänner som köpt hus ute i Ingenstans (men med havsutsikt). Deras treåring gjorde en sång som gick "Siggeluring, Siggeluring, Siggeluring, Siggeluuuuuring, Siggeluring". Vi åt en jävla massa god mat och helt plötsligt var det mitt i natten och ljusen hade nästan brunnit ner och treåring hade slocknat över armstödet i soffan och Sigge låg som vanligt som en vetekudde på mina fötter. Så vi sov över, och vaknade till doften av nybakat bröd och ljudet av barnpladder. Sigge var ett under av harmonisk nyfikenhet som han är mest hela tiden nuförtiden, men han hade inte tid att vila ordentligt mellan varven så nu ligger han på golvet hemma som en utsketen trasa. Jag älskar att vakna till ett hus fullt av folk man verkligen gillar, så återigen bubblar drömmarna om ett mer permanent kollektivboende upp.

Har inte hört nåt än angående det där uppdraget i Qatar. Däremot har ett anbud lämnats in på ett uppdrag på Nya Zeeland, och ett annat på ett uppdrag i UK. Nya Zeeland hade varit GULD. England är ju inte riktigt lika exotiskt, men å andra sidan hade det varit mysigt att "åka hem" ett tag och där vet jag att jag kan få jobb som det jag faktiskt har utbildat mig för. Vi får väl se...

Inga kommentarer: