onsdag 18 juni 2008

Supernajs

Sitter på jobbet, överallt omkring mig fixas det och piffas, det är kundfest på gång. Har som vanligt en mailkonversation med bögen vid sidan av allt annat. Jag tror den började med något så ytligt och faghagigt som en Karl Lagerfelt-skjorta vi båda förälskade oss i igår (kraglös, stålgrå) , men utvecklades sen till en deprimerande djupgående analys av mitt kärleksliv, och som bara väldigt nära vänner kan så levererade bögen sanning på sanning på sanning tills jag blev alldeles matt, om hur jag inte släpper in, om hur jag distanserar mig genom analyser, om hur jag inte litar på mig själv, om min oförmåga att ge mig hän, om min kalla självständighet. Nu känner jag mig emotionellt handikappad och sorgsen och tänker cykla hem och käka sisådär 70 liter glass.

Inga kommentarer: