tisdag 10 juni 2008

Nyfiken i en strut

Åt för mycket till lunch, orkar inte jobba. Tänker metablogga istället, alltså blogga om bloggandet. Inte så mycket mitt eget bloggande, utan det är väl snarare så att jag har lite funderingar.

För det första: Hur ser ni ut, ni bloggare/läsare? Ajja, du är ju bara halvanonym så jag vet ju på ett ungefär hur du ser ut, och jag anar att 99% flata kör nån slags hip-hopstil (eller?). Hur ser ni ut?

För det andra: Min blogglista är tragiskt liten. Jag skulle vilja hitta fler trevliga bloggar att följa, men orkar inte klicka runt på folks listor! Min lilla räknare säger att jag har en hel del besökare per dag (lite mindre nu när solen skiner, men ändå), och jag tänker att många av er har säkert en egen blogg. Gör reklam, skicka din länk!

23 kommentarer:

Sannan sa...

Min blogg är bara en blogg men med viss inriktning mot musik och allmän irritation över världsläget ibland :D
http://sannamaria.blogspot.com

... jag har din blogg på min google reader och följer den med nöje.

Linnea sa...

Alltså, sen du en gång sa att vi hade träffats en gång när vi båda var babydykes så har jag varit lite lätt besatt av att klura ut vem du är. Det går SÅ dåligt. Jag hittar fan inte en enda brud i Skåneområdet som stämmer in på den bild jag har av dig och som jag dessutom känner igen. Hur kan det ha gått till? Jag förstår ingenting.

Jag har för övrigt stängt min blogg, eftersom den lästes lite väl ingående av arbetsledare och andra jobbiga människor, men om man är intresserad av den så kan man alltid säga till. Annars har jag min bildblogg på linneasbilder.blogspot.com men det är nog inte lika party.

Constantin: sa...

sanna: Hej! Din blogg hamnar lätt i listan, den var trevlig.

linnea: Det kan bero på att jag inte är skåning, vi träffades nån helt annanstans. *flinar* Men vi känner inte varandra, och gjorde det inte då heller, jag bara känner igen ditt ansikte. Läser gärna din blogg!

Linnea sa...

Nä jag vet att du inte är skåning, men det är väl där du bor? Eller så är det jag som är vimsig i största allmänhet. Men ja, whatever. Känna igen ansikten kan jag göra, är det rimligt att jag skulle känna igen ditt?
Om du ska läsa min blogg så måste jag ha en mailadress.

Anonym sa...

Mjaaa en skulle väl kunna nicka lite lätt medhållsamt åt ditt antagande där.

Jag har nog avslöjat att jag inte har jättelångt hår precis. Och att jag är "ljus" och "liten".

Men det mesta varierar ju med humör. I mina yrkesmässiga sammanhang är helsvart en tradition...

Anonym sa...

Jag är blond. Bild finns på bloggen, jag är relativt (som i extremt) oanonym. Skönt :) hade en anonym blogg för något år sedan men la ner när jag träffade mitt livs kärlek som numera är mitt ex...jaja, livet är hårt!

Öööh, klädstilen är tjejig förresten. När jag inte jobbar då, för då har jag en oversize herrtröja och enorma herrshorts. Oh yes, postenkläder är heta...

Anonym sa...

Jag har ingen egen blogg, men jag har tänkt ett tag att du kanske skulle gilla http://lovesexmoney.se/

I övrigt är jag hemlig, det här är första gången jag kommenterar :)

Vardagsanalys sa...

Varför vill du veta hur vi ser ut? För att kunna stalka oss? haha :)

Vad vill du veta? längd? skostorlek? kupstorlek och sån shit? eller? :)

Constantin: sa...

linnea: Jupp, bor i Skåne. Tror du skulle känna igen mig. That's all I'm saying.

99%: Anar jag en servitris? Eller begravningsentreprenör?

Hej Cecilia! Tråkigt det där med exet...

anonym: Tack för tipset, hemliga människa!

vardagsanalys: Jag vill veta ALLT. Din address, ditt tandkrämsmärke, vad din mamma heter. Allt. Eller det du känner för att dela med dig av. (allt)

Anonym sa...

Jag är svarthårig och har rätt mustig kroppstyp. Äger typ två par byxor och tre kjolar. Ena paret byxor är svarta kostymbrax, andra paret är baggyjeans. Alla kjolar har olika nyanser av grått.

Jag har också en blogg men jag tycker den är så himla dålig just nu så jag vågar inte riktigt länka.

Och jag har läst här i några månader men tror inte jag har kommenterat förut. Bra blogg. Hej.

Linnea sa...

men åh, det betyder att jag måste fortsätta kolla runt på qruiser. :P förutsatt att du finns där förstås. qruiser börjar ju bli lite 2005, typ.

Constantin: sa...

lepoop: Jag gillar att du beskriver dig som "mustig". Det kan helt enkelt inte vara dåligt! :) "Idag känner jag mig lite mustig." Jag gillar't. För övrigt så länkade du till din blogg, men det var kanske med flit? Och den var inte alls dålig, jag gillar den!

Femininum sa...

Nu skulle jag inte direkt rekommendera min blogg, eftersom jag aldrig orkar skriva, men berätta hur jag ser ut kan jag väl kanske klämma ur mig. :)
Fast jag är ju malmöit, så är kanske lite riskabelt nu när jag tänker efter. Jag har en gul jacka, det kan jag säga i alla fall, så kan vi ju se om du vågar heja på nästa guljacksflata du ser. :)

Anonym sa...

Följer din blogg, och tycker den är trevlig läsning :) Roligt att få en inblick i "flatvärlden" också.
Jag ser ut som så att jag har (naturligt) rött lockigt hår och är kort och annars vet jag inte hur man ska beskriva sig riktigt.
En fråga: hur ser man hur många som läst ens blogg? (Skulle kunna länka till den, men tror inte direkt den är intressant för mer än mina vänner)
/Emma

Anonym sa...

Läser din blogg typ jämt. Du skriver för sällan! Eller så har jag ett för tråkigt liv. Hehe.

Finns väl bilder på min blogg, den är också rätt ohemlig. Men det är väl baggy och sneakers som gäller.

Tjing Tjong Out.

Anonym sa...

Det var med flit. =)

Vardagsanalys sa...

haha, okej. Hur jag ser ut..

Jag är för kort för mitt eget bästa, vilket jag åtgärdar mha höga klackar och klänningar. Jag är självvald brunett, har skostorlek 39 och jag borstar tänderna med colgate.

Det var nog allt tror jag.
Hur ser du ut själv förresten?

Och om du vet vem Linnea är så kanske jag vet vem du är, eller nått. Nu blev det snurrigt...

Dummie sa...

Jag tror att jag har lyckats hitta dig på qruiser! Känner mig snuskigt data-hackig...! Du har säkert förstått vem jag är också, eller?

Constantin: sa...

femininum: Jag lovar att hälsa på nästa gula jacka jag ser! *s*

Emma: Hej! Du ser hur många besökare du har genom att skaffa dig en räknare. Jag har en längst ner till vänster, klicka på den så kan du enkelt skaffa dig en egen!

Mizaru: Jag skriver ju typ jämt! Men vad roligt att det gillas. Din blogg såg trevlig ut, skall undersökas helt klart.

vardagsanalys: Trodde du var butch! Fråga mig inte varför. Och nej, någon koppling via Linnea lär man inte hitta, det finns egentligen inte, tror vi har träffats en gång. Och hur jag ser ut? Well... femmig/poppig, självlockigt hår som ibland är rakt, knotiga fötter i storlek 38, klädstorlek 36. Jupp. *s*

dummie: Obehagliga människa! Jag har ingen aning om vem du är, ingår du i Amasonens exs krets så har jag noll koll. Du skulle ha skrivit en hälsning, så hade läget varit lite mer jämlikt!

Dummie sa...

I'll let you know.

Anonym sa...

Hata uttryck av typen "qruiser är så 2005". För övrigt en person som på vissa uteställen skulle få titeln "bibrud". Bra blogg.

Vardagsanalys sa...

Nu vill jag verkligen fråga varför du trodde jag var butch, för jag är inte det, alls. Jag har iofs gjort mina tappra försök, men det ser bara fånigt maskeradigt ut. :)
Men eftersom du inte vill att jag ska fråga så gör jag inte det...

Kopplingen till Linnea var, håller jag med om, långsökt. Men världen brukar vara liten.. det var därför jag snurrade till det :)

Constantin: sa...

vardagsanalys: Jag vet inte riktigt! Nåt med ditt sätt att skriva antar jag, eftersom det är det enda jag har att gå på! :)