tisdag 17 juni 2008

M möter queerfilm

Igår såg jag Shortbus med M. Det var inte tänkt som ett test, men jag inser nu i efterhand att det på sätt och vis var det. Hur reagerar denna straighta kille på en av mina favoritfilmer fylld av homosex och människor utanför normen? Kommer han se samma saker som jag, kommer han relatera till den, kommer han förstå det fina med den? Visst att han är väldigt öppensinnad, men han rör sig inte i såna kretsar. På många sätt håller vi ju fortfarande på att lära känna varandra, så jag visste inte riktigt hur han skulle reagera. När eftertexterna började rulla vände han sig om till mig och sa lågmält och eftertänksamt (på skånska):
"Guuud vad fin den var. Jag blev alldeles tårögd där i slutet, det var så fint, inte bara att hon fick orgasm utan alltihop."
Han får mig, med hull och hår, alltihop kan han ta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh så gulligt, vilket kap det där :)

Hejhopp sa...

Han verkar vara en fantastisk människa, din pojkvän! Grattis! :D