torsdag 5 juni 2008

Det här är gnöl

Hur ska man kunna känna medlidande med andra om man inte känner medlidande med den egna kroppen?, var det någon som frågade sig en gång i tiden. Fan vet vem. I vilket fall som helst så lider jag, tro mig. Låt mig göra en lista:
  1. Muskelinflammation i korsryggen
  2. Hösnuva
  3. Mensvärk
  4. Huvudvärk
  5. Den vanliga värken i hela ryggen

Ovanpå det har jag lata ögon och fotsvett (vem fan hittade på att man skulle springa omkring i tättslutande tygskor på sommaren?). Inflammationen i ryggen borde kvalificera mig till en handikappsparkering, det tar mig fasen en hel minut att sätta mig ner. Är jag inte en tvättäkta kärring så säg? Herregud, kroppen ska inte trilskas så här mycket när man bara är 26, det kan helt enkelt inte vara normalt. Som tur är så har vi höj- och sänkbara skrivbord på kontoret.

För att ytterligare gnälla lite så slutar Fransyskan inte att ringa, och jag slutar inte att inte svara. Hint not taken. Hon lämnar meddelanden på min mobil, säger att hon tänker hälsa på i sommar. I helvete att hon ska.

Förutom kropp och ex så är livet ändå rätt lattjo. Skolan är slut, vädret är gött, M är härlig, jag är sams med mitt hår, och hela helgen ska spenderas på en klippa vid en sjö. Ikväll har jag blivit lovad valfri middag och vilken fantasyfilm som helst. Man blir ompysslad, jojo.

Inga kommentarer: