onsdag 5 mars 2008

Var jag mer upptagen skulle jag vara en bajamaja på Hultsfred.

Idag har jag lärt mig mycket nytt om mig själv. Jag hoppar in extra för en tjej som är ledig, och hon har helt andra sysslor än jag. Så idag har jag till exempel lärt mig att jag är en utmärkt konferensvärdinna. Jag ler plasticfantastic, tar hand om rockar, bjuder på kaffe och säger saker som "Do you Sirs require anything else?". Vad jag däremot INTE verkar kunna är att beskriva vägen till toaletten, då en förvirrad tysk helt plötsligt dök och mumlade att han hade hamnat i städskrubben. Lita på tyskarna att vara dem som inte kan ta direktioner, hmpfh.
Däremellan finns det absolut ingenting att göra. Så jag låtsasjobbar, det vill säga slösurfar med en viktig min. Mejlsnackar med en av mina bögar tills ämnet inte består av annat än "RE:SV:SV:RE:SV:SV:SV:...". Gör alla testen som folk har skickat till mig på Facebook. Nu vet jag till exempel vilken Beatleslåt jag är: Let It Be. Och om jag skulle vara kriminell skulle jag vara rätt harmlös. Jag är Alice i L Word. Min stad är Tokyo. Om jag var en sexleksak skulle jag vara en vibrator. Det känns verkligen som om jag lär känna mig själv idag. Äntligen, som jag har väntat! Jag har även kört ett sånt där True or false quiz med mitt franska ex. Hon påstår att hon har kysst nån av tjejerna i CocoRosie. My lily ass att hon har gjort.

Alla reser. Qx-tjejen är ute och reser. Min nästa qx-dejt ska strax iväg. En av mina bögar är ute och reser ett år, senaste jag hörde ifrån honom var han i Bangkok. En annan bög är i Brisbane. En tredje bög ska snart till Tyskland. Amasonen planerar en långresa, så lång att jag antagligen måste hitta en inneboende. Själv var jag i Höör för ett tag sen, det var väldigt exotiskt. Jag kunde inte ens med säkerhet säga om vi fortfarande var i Sverige.

2 kommentarer:

Rim sa...

Ahahahhahahhahhah. Kan inte låta bli att skratta.


Jaså, det är DU som är Alice in Tokyo?



Shock.

Constantin: sa...

Visst serru. ;)