torsdag 13 mars 2008

Allt är inte skit

Alla runt omkring mig mår dåligt just nu. Och eftersom jag är en emotionell svamp, så mår jag också dåligt. Mitt eget liv går ganska bra just nu, men det blir på något sätt sekundärt när jag går omkring och bär på mina medmänniskors ångest. Men jag ska försöka bryta det mönstret genom att berätta några positiva saker:

1. Tack vare mina små yogaövningar börjar det träda fram triceps på mina armar. Det är mycket fascinerande och jag tittar på dem ofta.

2. Nästa vecka ska jag på dejt med kollegan. Jag tror egentligen det är en ganska dålig idé, men jag kan helt enkelt inte hjälpa det. Tanken gör mig glad i magen.

3. Systern däsajnörn börjar kunna arbeta nationellt, och det är råcoolt. Jag kommer bli famous by association.

4. Jag har klippt mig. Inte helt bra än för det är knepigt att göra något asymmetriskt till något symmetriskt, men nu ser jag i alla fall inte ut som en wannabesynthare.

5. Jag har köpt blanka svarta tights i lycra. Det säger sig självt.

(fundering: Är det bara jag som fortfarande säger "bauta" om saker? Ex "bautastor"? Jag har fått höra att det är jävligt passé.)

4 kommentarer:

ajja sa...

Jag kommer inte bli förvånad om ni blir superkära, gifter er och skaffar barn inom loppet av ett par år. Det är mycket sånt på flatfronten just nu....
Men! jag håller tummarna på att glad i magen blir bubblig i magen oavsett vilket kön du går ut med.

Tights baby.. is soo over! *duckar*

Constantin: sa...

Men gud vad du skräms! Jag känner redan heteronormativiteten flåsa mig i nacken. Aaaah!

För övrigt är just mina tights så attans snygga att det är fysiskt omöjligt för dem att bli omoderna. Det står i lagen.

Anonym sa...

Jag tycker det är jäkligt kul att du ska på dejt! Det är dumt att låsa fast sig, gillar du honom så gillar du honom! (först skrev jag "gillar du homo", en freudiansk felsägning möjligtvis?) Lycka till!

Femininum sa...

Jag säger bauta ibland. Men mest för att det smakar så härligt imorgon och påminner om lågstadieskolgård.