onsdag 26 mars 2008

Det normgivande sexet

Tack för alla fina kommentarer! Det låter kanske corny, men det gör skillnad. Även om jag på något sätt förstår reaktionen så blir jag irriterad på folk i min omgivning som nu måste "ta ställning" till M, som om han är ett koncept som de måste processa innan de kan godta det. Och det är väl just det som han är. Men det var fan ingen som sa att de behövde "smälta alltihop" när jag kom ut som flata för 140 år sen, då var det glada hejarop och all kärlek är bra kärlek och regnbågsflaggor och fan och hans moster. En bög envisas med att beskriva mig som "normgivande", nu när jag "tagit klivet tillbaka i fållan", vilket gör mig rent ut sagt förbannad, även om jag samtidigt vet att han i slutändan är glad om jag är glad. Men i alla fall. Det är skönt att hänga här på sajberspejs och känna stödet. Fina är ni.

Jag har tänkt en hel del på det här med sexet. För det konstiga är att det verkligen funkar. Jag är lika mycket flata som innan, jag kommer aldrig attraheras av en manskropp som jag attraheras av en kvinnokropp och jag ser liten poäng med snoppar och en helt enorm poäng med bröst. Och trots det så funkar det verkligen. Jag har kommit fram till att det måste bero på detta:

När jag hade sex med killar senast var jag runt 20, och det var de också. Vilket betydde att ingen vågade säga hur de ville ha det, och ingen visste heller exakt hur de ville ha det. Ingen av oss hade hunnit vara i några längre förhållanden, och onenightstands lär man sig fan inte mycket på. Jag tror också att flatsex tvingar tjejer att bli subjekt mer än heterosex gör, man tvingas klura ut hur man funkar, på riktigt, och man lär sig att ta initiativ på ett annat sätt. Men framför allt så har man blivit äldre, man har blivit lite mer säker i sig själv, lite mer trygg i sin kropp, lite mer erfaren. Och om då kvinnor har sin sexuella peak runt 45, då måste det ju vid det laget vara helt enormt.

6 kommentarer:

Dummie sa...

Dikten i mitt senaste inlägg kanske är något du känner igen dig i? ;)

ajja sa...

Gu va ja alltid är här, känner mig som en jävla stalker.

Men i allafall.
Vad är enormt vid 45, heterosex?

Men annars håller jag med dig. Det "funkar" med en kille. Iof så har du säkert världens bästa sex nu eftersom du har k ä n s l o r. Men jag blir way mer upphetsad av en tjej. Det är på två helt olika plan.

Sen ska du inte lyssna på oss som måste smälta. För jag är nog tyvärr en av dom som blir lite lustig av flats som går tillbaka/eller upptäcker fållan igen. Jag har inte helt luskat ut varför, men jag har faktiskt tänkt på din blogg lite då och då nu och mentalt önskat dig lycka till, men samtidigt känns den där "svikande" känslan. H e l lustigt.
För mig kan det iof bero på (och för nån annan?) att ingen runt mig ever trodde att jag skulle kliva ur garderoben, eller ever skulle leva med en kvinna. Och nu är det folk runt mig som bara väntar på att den här "fasen" ska gå över, att jag ska komma tillbaka till fållan. Däribland min moder.
Så det kanske är nån slag inneboende skräck över att loosa det jag har och sen se mig själv göra det alla vill se att jag gör. Gå tillbaka till fållan.

Men i allafall.
Lycka lycka! :)

Hejhopp sa...

Alltså, jag tror hemligheten med att bli accepterad för all sin kärlek är att helt enkelt inte umgås i kretsar där ens begärsriktning är för politiserad - oavsett om vi pratar heterosällskap eller homosällskap. I min bekantskapskrets är märkligt nog de flesta hetero, men en och annan är flata, bög eller bi. Det vi har gemensamt allihopa är att vi inte bryr oss så mkt om andra människors läggning, vi talar sällan om oss själva som vandrande sexuella läggningar. Vi är människor främst, sen är vi förstås medvetna om vilka som föredrar vilket kön, men det är liksom inget det egentligen pratas särskilt mkt om. Just för att det är oväsentligt. Jag tror man mår bättre när det är oväsentligt, när energierna får flöda fritt, får flöda som de flödar liksom. Annars måste man ju styra alla sina känslor så enormt! :)

Grattis, än en gång! Jag avundas dig faktiskt litegrann, jag tycker det är fint på nåt sätt. :)

Anonym sa...

Åh! Njut njut, och grattis och njut :)

Sannan sa...

härligt och fuck normen och teorin, ibland kan man faktiskt bara låta verkligheten ha sin gilla gång.

hoppas allt flyter på bra åt något håll...

Constantin: sa...

dummie: Helt korrekt! Även om jag nog skulle beskriva M i lite mer smickrande ordalag... ;)

ajja: Sex, för kvinnor, måste vara enormt vid 45. :) Annars så fattar jag reaktionen, jag gör verkligen det, har själv varit där... även om ingen väntade på att jag skulle sluta leka flata. Hade de gjort det hade steget nog varit ännu svårare att ta.

blomma: Tack! Jag tror säkert det är enklare om ens krets är lite mer... queer. Min utgörs nog mest av hårdheteros och hårdhomos. *s*

99 och sanna: Jag gör't. *s* Tack!