onsdag 5 december 2007

Mina 7 önskningar

Ajja, this one's for you.

Utan inbördes ordning.

1. En mecenat. Det vore juste med någon rik snubbe/snubba som trodde jag var guds gåva till konstvärlden, och därför sponsrade hela mitt syndiga leverne.

2. Fri tillgång till utbudet på Sci-Fi bokhandeln. För att de är alldeles nyöppnade i Malmö och jag redan är tjenis med samtliga i personalen.

3. Ett botemedel mot ME. Det hade betytt mycket.

4. Totalhaveri hos CSN. Allas skulder skulle hamna på noll.

5. En mortel. För att jag behöver en.

6. En till gayklubb i Malmö. Mixad, spelar r'n'b och ragga. För att utbudet är kasst, och för att jag saknar att få dansa i timmar med mina bögar.

7. En liten vindögd cornish rex. För att jag vill ha ett husdjur som både är fulsött och snällt mot mina allergiska älsklingar.

3 kommentarer:

ajja sa...

allergiska älsklingar?

Vilken av alla hemskingar är ME?

Constantin: sa...

Ja, familjemedlemmar, vänner... allmänna älsklingar! :)

ME kallas även Kroniskt Trötthetssyndrom, vilket är lite missvisande för det handlar om mer än så. Det är en mycket mystiskt och lamslående sjukdom, som forskningen inte har knäckt koden till än... Tyvärr.

ajja sa...

Mhmmm...... Jobbigt värre att vara trött hela h e l a tiden.