onsdag 19 december 2007

Frosseri och skvaller, som sig bör

Igår var det julfest på jobbet. Massvis med käk, nästan inget vegetariskt, men vinet var desto mer vegetabiliskt och det intog jag i stora mängder. Plus glögg, plus drinkar, plus cognac, plus snaps. Fick mandeln i gröten och vann choklad. Årets julklapp från ledningen är en mjölkkanna i återvunnet glas, väldigt söt designad liten sak men vem fan använder mjölkkanna år 2007?

Markus visade alla sina otroligt vackra bilder från Svalbard och jag fantiserade om att han förvandlades till tjej. En av mina få kvinnliga kollegor kom ut som gravid. Jag spred vidare min teori om att en av våra kollegor har Aspbergers syndrom. Alla försökte låtsas som att de åt av Kristers aladåb, men fisk i gelatin kan helt enkelt inte vara bra. Jag rökte cigarr för första gången sen studenten och försökte dansa hambo, men ingen kom riktigt ihåg stegen. Till slut var det bara jag och några grabbar kvar, och när vi inte orkade sjunga mer Neil Young och Bruce Springsteen så var klockan mitt i natten och det var dags att åka hem.

Den galne lille ungraren hade med sig en egen liten julklapp till mig, ett väldigt tjejigt litet silverarmband med små hjärtan på. Han bad mig att hålla det hemligt och inte öppna paketet förrän jag kom hem, eftersom han är gift och har barn. Jag öppnade det när jag satt i taxin, varpå taxichauffören utbrast "micket veckert du ha en kille!?". Nu vet jag inte vad jag ska göra med armbandet, jag kan inte ge bort det för de enda som jag skulle kunna tänka mig skulle gilla det är heterosexuella fjortonåriga oskulder, och jag känner inga såna.

3 kommentarer:

Hejhopp sa...

Hoho! Det verkar som om alla äter julbord med sina jobb! Mitt var ju också en historia, ååååh, vad synd att jag har tystnadsplikt.

Kan du inte fotografera det där armbandet och lägga upp på bloggen? :) Det kanske finns någon smygfjortis bland alla dina läsare? ;)

Constantin: sa...

Ha ha, jag har verkligen försökt hitta en bild på ett liknande armband, och det närmaste jag kommer är den här: http://img.kelkoo.com/uk/small/460/060/0021708502197862053484034134708889060460.jpg

(och den är väldigt väldigt liten)

Hejhopp sa...

Vad fin! Får jag den?