måndag 10 december 2007

Dykedudes

Läste i senaste Kom Ut om Dykedudes. I min krets har de döpt sig själva till Dykefags, men jag inser att dykedudes är ett mer allomfattande begrepp. För visst är det egentligen så, att det inte är jag som är faghag, när mina bögar omger sig med flator. De läser queerfeminism, lyssnar på Heather Nova och Regina Spektor, dricker bärs eller te, och känner inga andra bögar förutom de som de har/har haft sex med. De föredrar kings före queens, läser Sylvia Plath, sitter på Café Banjo och har nästan aldrig varit på Wonk. De är dykedudes. Och visst är det så, att det inte är helt legitimt? Att bögar skulle vända heterovärlden och bögvärlden ryggen och leka med flatorna? Och visst är det jävligt kul? Det är som en slogan.
My dykedudes are fantastic.

2 kommentarer:

Hejhopp sa...

Varför har inte jag fått senaste Kom Ut? :O

Carolina sa...

Varför har inte jag några dykedudes.... :(