onsdag 30 november 2011

Jag äger

Jamensåatteh då har en gått och blivit ÄGARE. BostadsÄGARE, för att vara exakt. Känns borgerligt. Tillrättalagt. Förutsägbart. Och samtidigt alldeles... alldeles underbart. Inte så mycket för ägandets skull, utan för att jag ska få bo i just den där lägenheten, i just det där området. Jag får bo där på obestämd tid. Jag vill åka dit och slicka på fasaden. Markera revir. Istället dansar jag en liten segerdans genom Landstingets korridorer. En kan tänka sig att det blir en del moonwalk.

3 kommentarer:

Mrs Oikari sa...

aaah! så himla avis. inte på just lägenheten också. men att få ha något alldeles eget. åååå...

grattis!

Linnéa sa...

Åh grattis!!!! Stort! Och välförtjänt som tusan. Fira detta nu. Ordentligt. :)

Anonym sa...

Stort grattis! Bara börja bygga bo igen! :)

J