söndag 6 november 2011

Roliga grejer!

Jag kör min dagliga rutin av navelskådande, och inser att jomenvisst, jag är pepp! Men varför? Jo serru, det är ett hopkok av lite allt möjligt:

  • I dag ska jag och M gå på en visning av en lägenhet som inte kan benämnas som nåt annat än ridiculous. Stilpolisen har missat det här stället. Vi snackar guldtapet, och inte den bra sorten. En gigantisk ELDRIVEN kakelugn. Som tur är så köper man inte ägarnas inredningsstil, för jag vill nog inte ha pälsklädda plaststolar när jag tänker efter. Ej heller renhuvud på väggen. I övrigt... kan den vara helt magisk. Återstår att se.
  • Vi klippte hela Sigge för första gången igår. Det tog tid, han blev lite stressad, men till slut var det gjort och han blev som en helt annan hund. Borta är den knubbiga valplooken, nu ser han ut som den unghund han är! Vi glömde dock att klippa svansen, och eftersom svanstippen är vit och den nu ser rätt yvig ut i jämförelse med resten så ser han lite ut som en räv. Jag gillar i och för sig rävar.
  • Efter visningen ska jag klippa av mig håret. Förutom blå färg och dreads så har mitt hår fått stå ut med det mesta, så jag brukar vara rätt nonchalant inför såna här grejer, men nu har jag haft långt hår länge och jag känner lite skräckblandad förtjusning. Dags att städa undan alla hårnålar och snoddar.
  • Jag har beställt böcker, och hoppas de hinner komma fram innan semestern. Paket!
  • Om en vecka åker jag uppåt landet, till min hemstad. Inte världens mest exotiska semester kanske, men det var vad som bjöds och det finns många människor där uppe som jag vill träffa. Jenny, till exempel. Sigge ska med, men det kan bli så att han får tillbringa större delen av tiden ute på landet med mamma. Jag tror ingen av dem kommer att klaga.
Roliga grejer på gång! Och vem vet, kanske är det en fast tjänst på gång. Jag tror att det är en svår och superavancerad uppgift, det är en helt ny tjänst som skapas, men är det inte när man är nybakad och överoptimistisk som man ska ta sig an sånt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har för mig att du varit upp till Urkult förut. Men det kanske bara var för människorna, musiken och kulturens skulle. För du kan väl inte vara född/uppvuxen ända häruppe i Ångermanland!?

NorrlandsJ

Constantin: sa...

Det hade varit klart häftigare att vara från Ångermanland än där jag kommer ifrån! Dessvärre är det inte så... Har heller inte varit på Urkult, men jag kanske borde?

Anonym sa...

Vet ju inte var du är ifrån, men jag kan lova att Ångermanland inte är så hippt som det verkar! Det är snarare så att man befinner sig i ångrar mig ibland-land.. :)
Men Urkult är en trevlig årlig tillställning med diverse musik- och kulturyttringar. Ett måste för den bohemiska kulturkoftan, så att säga!

J