onsdag 30 november 2011

Decisions are the worst

I natt var det katastrofläge, det var dags att packa den stora ryggsäcken och lämna hela livet bakom sig. Vi skulle aldrig komma tillbaka, och antagligen skulle vi till någon slags underjord där vi skulle bygga upp en ny civilisation, eller så skulle vi bara ut i urskogen, men i vilket fall som helst så skulle jag bara packa det allra viktigaste. Min hjärna brottades med två frågor:
  1. Varför har jag inte fler funktionskläder?
  2. Vilken bok ska jag ta med?
Jag drömde aldrig svaren på frågorna, men fråga två stör mig. Om man bara får plats med en bok, och det kommer vara typ den enda boken man har tillgång till resten av livet där i steampunksamhället i underjorden/i den övergivna trailern i skogen, och det kanske dessutom bör vara en bok man vill rädda till kommande generationer... Det är ju helt omöjligt att välja. Det är som att fråga "vilken är den bästa låten?". (fast alla vet ju att det är Paint It Black med The Rolling Stones, så det var kanske ett dumt exempel)

Om jag fortsätter drömma den drömmen i natt, föga troligt but for the sake of argument, så får jag nog helt enkelt bara slita med mig första bästa som ligger och skräpar. Och så får man NÖJA SIG.

Inga kommentarer: