tisdag 8 november 2011

Ceremonials

Orolig ända in i själen. M sitter i krismöten på jobbet för att inte gå in i väggen. Jag är så stressad att min hjärna har förvandlats till teflon. Vad är det för tillvaro vi bygger upp just nu? Vad fan håller vi på med? Det är lite som att vi håller på att måla in oss i ett hörn samtidigt som vi intalar oss själva att livet är jävligt gött. Exakt NÄR är det gött?

Florence + The Machine har släppt nytt album. Intervju i DN:

Varför gör du så storslagen musik?
– Jag attraheras av saker som är överväldigande. Stora saker och teman, som döden och kärleken och havet och himlen. Sådant som är större än allt. Jag älskar att känna mig översköljd.
Som när man tänker på att rymden är oändlig?
– Ja, den där konstiga känslan av att allt snurrar, känslan av att dyka från en riktigt hög klippa ned i oändligt djupt vatten. Den spänningen, den rusningen.

Precis så.

Inga kommentarer: