torsdag 28 juli 2011

Stay up and fight!

Förr eller senare skulle det ju komma, jag menar herregud vi har varit ihop i 3,5 år nu. Och igår kom det. Grälet. Första gången som det inte bara är jag som är småsur medan M smyger omkring med svansen mellan benen. Nej, den här gången var det HAN som var sur, och jag blev sur tillbaka. Inga röster höjdes, vi diskuterade igenom allting som de vuxna människor vi faktiskt kan vara, men det var mycket känslor, mycket irritation, mycket blängande ner i golvet med armarna i kors. Självklart handlade det om valpen. Självklart, vad annars handlar våra liv om? För i helvete Sigge, bli vuxen någon gång så jag kan återfå mitt liv!

I vilket fall som helst. Vi redde ut det. Vi blev sams. Vi gick och la oss, fullständigt utpumpade. Det tar på krafterna att vara arg.

Inga kommentarer: