söndag 31 juli 2011

Det här med att gänga sig

De flesta somrar har som ett tema. Några somrar passerar visserligen obemärkt förbi, men ofta har de något som utmärker dem. Sommaren 2011 är sommaren av bröllop (3), valp (1) och regn (70 000). Bröllop nummer 2 avverkades igår, en av mina bästa kursare gifte sig. Antagligen det mest traditionella bröllopet jag har varit på, kyrkligt och väldigt heteronormativt. Många långa tal. Men också många trevliga människor, mycket musiker och teaterfolk, vacker festlokal (en ekonomibyggnad tillhörande ett anrikt slott), god mat och ett liveband som spelade swing. Kunde helt klart ha varit värre, och vi blev kvar till sent sent sent. Jag och M dansade foxtrott, vilket jag älskar. Ändå så var det kanske det bröllop som jag själv kunnat relatera minst till. Bröllop betyder ingenting för mig, äktenskap för mig är att skriva på ett papper som gör saker smidigare, men om man nu ska ha en stor fest, oavsett anledning... ja då kommer jag nog alltid skita i traditioner.

Inga kommentarer: