fredag 15 juli 2011

Puppy love

Nu har vi varit valpägare i 9 dagar. Nio sjukt intensiva dagar som känns som en månad. Först var det skitjobbigt och jag tänkte "vad fan har jag gjort", men nu blir det snabbt lättare och lättare. Sigge lär sig allt i raketfart, och vi med. För varje dag blir vi lite bättre på det här, och vi kommer på lösningar som underlättar samtligas liv. Och det blir roligare. Det är nästan så man kan njuta av att vara hundägare ibland. Som i dag, när jag introducerade klicker och den lille skiten kopplade hur det fungerar på första försöket.

I övrigt är jag rätt rejält besviken att jag inte kan gå på den här festen. Jag har väntat och väntat på nästa fest, och sen när den väl kommer så är det en helg som sedan länge är helt uppbokad. Jag som har skaffat både korsett och hög hatt, och härom veckan rotade jag fram mina gamla Doc Martens. Bummer.

Inga kommentarer: