måndag 4 januari 2010

Surkärring

Har svårt att uppbåda någon direkt livsglöd idag. Det är första dagen tillbaka på jobbet efter ledigheten, och jag är en tradig jävel. Jag sitter hålögd framför min dator och kämpar med InDesign, men kolumnerna blir aldrig som jag vill. Jag behöver nog assistans av Designern, men hon är fortfarande i Hong Kong vad jag vet. Jag vill också vara i Hong Kong. Här är det kallt och mörkt fast det är mitt på dagen och mina ögon är torra så linserna klibbar fast. Den första som säger till mig att gaska upp mig får en rak höger. Kollegan mitt emot ser ut som en spegelbild av mig själv, så vi håller kommunikationen till ett minimum idag. Hörlurarna är stadigt på plats.

Det är såna här dagar som får mig att trött ifrågasätta allt. Vad håller jag egentligen på med? Vad är det egentligen för framtid jag planerar? Är det här jag? Vill jag det här? Hur hamnade jag här? Sakta sakta sakta maler det på, som en slags utdragen monoton bakgrundskör som besjunger den gråa vardagen. Bloody brilliant.

1 kommentar:

Linnéa sa...

Tummen upp för att du är lite aktivare på bloggen!