måndag 11 januari 2010

Auktoriteter

För övrigt undrar jag om jag har dragit på mig lite issues gällande auktoriteter. Först dissar jag mina två senaste handledare. Sen dissar jag ledarna på de två senaste träningspassen jag varit på. Jag uppfylls av den härligt självgoda känslan av att "jag hade kunnat göra det bättre", och så blir jag irriterad och muttrar under lugg (kan man det?) och skickar onda ögat. När de inte ser, så klart. Jag är ju svensk och konflikträdd.
När jag sedan i sakta mak traskar hemåt, sippandes på min vattenflaska, så slår det mig:
Det kanske inte är DEM det är fel på. Det kanske, möjligtvis, är JAG.
Sen viftar jag snabbt bort tanken. Fel på mig? Preposterous.

Senare lägger jag fram teorin för M. Han motsäger mig inte. Tycker tydligen INTE att det är preposterous. Hm. Det är därför det kommer ligga knäckebrödssmulor på hans sida av sängen i natt. Orsak och verkan.

Inga kommentarer: