torsdag 26 november 2009

Solidaritet

För övrigt ska jag vaccinera mig idag. Mot baconfebern, så klart. Med en viss insikt i den medicinska världen känner jag mig något skeptisk. Jag hade egentligen tänkt vänta lite längre med min solidaritetsgärning (som direkt framstår som mindre solidarisk men what the hell) för jag kan tycka att det är rätt vettigt att ställa sig vaksam till läkemedel som framställs under sån tidspress. Hur många korrekt utförda vetenskapliga studier tror ni har gjorts på detta vaccin? Jag bryr mig inte ett skit om löpsedlarna och deras domedagsprofetior, men jag bryr mig om metodiska tillvägagångssätt. Jaja. Nu får jag skjuts till stället där smacket ges ut, så det är bara att snällt sätta sig i bilen och tuta och köra. Eller, jag varken tutar eller kör eftersom jag inte har något körkort. Möjligtvis hade jag kunna sträcka mig över ratten och tuta lite, men det känns oartigt på nåt vis.

Inga kommentarer: