fredag 6 november 2009

Dagens fredag

Dagens aktivitet: Några timmar jobb, några timmar auskultation hos en människa i min yrkesgrupp, någon timme inne på nya Entré, trots att jag hatar köpcentrum men jag måste ju se hur åbäket ser ut inuti plus att jag är i krokarna ändå och verkligen behöver en ny vinterjacka. Sedan vernissage eller filmkväll. Kanske en liten whiskey på det. Jag SKA bli en whiskeydrickande människa.

Dagens känsla: Halsinfektion. Och en puttrande glädje inför känslan av att allting vänder.

Dagens outfit: Das überschnyggen kängen, mörka jeans, slinkig topp med nån slags specialkrage och grå väst. Och Amasonens tjejs armbandsur. Varför går jag omkring med det på mig? En stor tung och klumpig sak.

Dagens musik: Florence & The Machine. Tröttnar aldrig.

Dagens Jenny Holzer: Slipping into madness is good for the sake of comparison.

Dagens läsning: Tidningen Ful. Mycket nöjd när den dimper ner i brevinkastet.

Dagens frustration: Kontoret har slut på tejp.

Dagens längtan: Drömde i natt att jag var i Köpenhamn och alla mina gamla rävar var där. Du var där Jenny! Och du med Vicky! Vi gick på hårdrocksklubb och det var fest och det var bärs och det var långhåriga snubbar i kajal.

Dagens mindfuck: Att för första gången ha råd att kosta på sig nån av de där dyra prylarna man har suktat efter, och sen inse att de tappar sin dragningskraft så fort man äger dem. Konsumtionssamhället är en bluff, who would have thought? *s*

Dagens citat: I must become a lionhearted girl

3 kommentarer:

Jenka sa...

I'm with you!

Vikky a.k.a "Morsan" sa...

Hårdrocksklubb????? Jag vill jag vill jag vill!!

Constantin: sa...

Göttans. :)