måndag 2 november 2009

Grå måndag

Måndag eftermiddag tillbringas i ett berg av stenciler. Vi drunknar i papper i den här kursen, vilket papper du än letar efter så hittar du det aldrig. Ute regnar det, och jag sörjer att alla löv trillar av så fort. Men hösten är bäst, ändå. När jag tröttnar på tentaplugg så pimpar jag datorn med nya ikoner på min dock. Min dator börjar se ut som om den tillhör en nördig tonårspojke, med monster och Kill Bill-referenser. När jag tröttnar på det så njuter jag av att M är hemma några dagar, han löser upp många knutar i mig. Mer än något annat så gör han mig flamsig och får mig att prutta med armhålan och starta kittelkrig som jag nästan alltid förlorar och måste springa därifrån och låsa in mig på toaletten. Nyttigt i dessa allvarliga tider.

Inga kommentarer: