måndag 5 oktober 2009

Snork

Idag är det tredje dagen som jag ligger i soffan, snorar och kollar på film. Du vet hur man brukar säga att det skulle vara så skönt att ligga hemma och vara sjuk? Och så är det aldrig så skönt eftersom man är sjuk och lider, man har migrän och feber och kräks, och så säger man att man skulle vilja vara sådär lagom sjuk, med rätt så behagliga symptom men tillräckligt jobbiga för att man ska vara hemma? Och så säger man att det händer ju aldrig? Johorrå. Det gör det visst. Precis så är läget just nu. Rejäl förkylning, men ändå inte fruktansvärt plågsamt. Jag har tittat på bland annat "The Brothers Bloom", se den. Jag har också sett Bourne-triologin för första gången, och tuggade nästan sönder min filt av upphetsning. Och precis nu, i denna stund, tittar jag på Extreme Home Makeover. Så är det att leva jetsetliv, spänningen är olidlig, mitt liv är som en dröm, varje dag är en gåva, jag är bra på att hålla många bollar i luften och efter regn kommer solsken.

Inga kommentarer: