tisdag 13 oktober 2009

I korthet

En av männen i mitt liv har fått sitt ömtåliga hjärta stampat på, så i kväll bjuds han på potatis- och purjolökssoppa och så ska vi prata om hur grymma alla alla alla kvinnor är. Jo alla. Det är alldeles för tidigt i processen för gråzoner.

I morse satt jag på föreläsning i ett sånt där djupt auditorium som får en att hallucinera om obduktioner och hysterikor. Jag kände historiens vingslag, men mest av allt kände jag nog ändå av sitsarna utan stoppning och den allmänna syrebristen.

I morgon inleds nästa praktikperiod, och jag ska tillbringa den hos en liten kruttant som är en definitiv auktoritet inom området i Sverige. Hon kan allt, och är den som har skrivit alla böcker och utformat allt material. Hon är dessutom vår kursansvarige och håller de flesta föreläsningarna. Det är hon som piskar oss sömnlösa just nu. Känner jag någon press? Över huvud taget? Skiter björnen i skogen?

Slutligen så har jag precis nyligen insett att jag är en vuxen människa som får göra vad jag vill med mina pengar, även om det är något onödigt och ansvarslöst. Jag behöver inte ens ha dåligt samvete över det. Därför har jag bokat en flygbiljett till Bryssel och bestämt mig för att beställa de där sanslöst snygga och dyra kängorna som jag försökte övertyga mig själv om att jag inte ville ha. Basta.

Inga kommentarer: