söndag 25 oktober 2009

Alkohol du ger mig vad jag tål

Jag har varit så sanslöst bakis idag. Allt som har kommit in i mig, har direkt kommit ut igen. Och inte på det naturliga smärtfria sättet. Jag skulle ha åkt hem på förmiddagen för att förbereda mig för morgondagens seminarium, men min kropp stabiliserades inte förrän runt sex på kvällen. Så jag har legat i Amasonen och tjejens soffa och tittat på "Vem vet mest" hela dagen. Jag har aldrig tittat på ett helt frågesportsprogram förut, av förklarliga skäl. Idag såg jag fem. På raken. Det var action på lagom nivå för min söndermanglade hjärna. Visste du att Porla brunn ligger i Närke? Eller att Japans kronprinsessa heter typ Massako? Människor som jag ska nog egentligen inte dricka alkohol. Människor som alltid, utan undantag, blir löjligt bakis. Människor som har ett ständigt hotande magsår. Människor som inte slutar dricka vid midnatt.

Det positiva är att jag sen jag fick i mig första glaset vin inte har ägnat en tanke åt plugg och praktik. Och det känns. En själslig rensning, av det positiva slaget. Det är kanske ändå värt en kroppslig rensning, av det negativa slaget?

Äh, vete fan. Det där lät för förnuftigt och käckt för att vara sant.

Inga kommentarer: