fredag 16 oktober 2009

As we speak

Just i denna stund så kliver någon in på ett kontor i Kent. Sätter på datorn, kollar i systemet vilka ordrar som har kommit in sen igår. Hittar en från Sverige, vidarebefordrar den till lagret. Där tar de emot den, ögnar snabbt igenom den och plockar ihop varorna. Paketerar dem och skickar dem till Sverige. Kanske pussar de paketet innan de postar det, jag hoppas nästan det, jag hade gjort det om jag tvingades skiljas från så vackra saker. Kanske gnott mig lite mot paketet också, kanske lite för våldsamt men jag hade inte kunnat besinna mig. Och sen... ja sen är det bara att vänta. Snart kommer den här bruden gå runt i das übersnyggen kängen. Och Gud såg att det var gott.

Annars är jag faktiskt mest trött. Jag tackar nej till allt just nu, förutom plugg. Jag fullkomligen drunknar i plugg. Tenta på gång, och en praktik som kräver mer av en än någonsin. Min kropp gör ont, mitt huvud gör ont. Just nu är jag på rätt plats i rätt tid, och känner det starkare än jag gjort på åratal, men det hindrar mig inte från att ha samma energinivå som en utsketen skurtrasa. Och regnet vräker ned utanför.

Inga kommentarer: