måndag 4 maj 2009

Konflikter

Det är mycket nu. Vädret är fan fantastiskt och jag har haft underbara besök varje helg i en månad, men den här veckan... börjar inte bra. Jag är mitt uppe i en kurs som jag har noll koll på och som visar sig vara mycket tyngre än jag trodde. Jag är mitt uppe i flyttpackning, och försöker att genomföra det utan att förvandlas till en superbitch. M hamstrar och jag kastar, såna är vi. Så när jag öppnar skåp efter skåp fyllda av utslitna dammiga gamla prylar, så försöker jag verkligen att inte bli bitsk. Jag lyckas... kanske hälften av gångerna. Det hjälper inte att målarna jobbar i slow motion, så vi vet inte ens om lägenheten kommer vara beboelig på fredag. Då vi flyttar in.

Samtidigt har en svällande svulst i ett vänskapsförhållande spruckit och om man ska vara dramatisk så rinner det nu var överallt och vi försöker båda torka trots att vi inte vet om det är något som kommer överleva. Det är farligt när man låter osagda saker samlas på hög för länge, det ligger och gror och blir infekterat. (memo to myself: sluta titta på sjukhusserier) Jag är också i konflikt med min chef och jag är för dåligt insatt i regler och anställningsvillkor för att riktigt kunna argumentera för min sak, vilket får mig att känna mig korkad och... ung.

Jag hatar konflikter. Jag är för mesig för konflikter. De ger mig magsår. Som plåster på mina sår (jävla sjukhusserier) så ska jag nu bära min stora fina tomatplanta till nya lägenheten och ge den ett nytt hem ute på balkongen. Hurra för mig.

Inga kommentarer: