torsdag 14 maj 2009

Mindre hjärna, mer hjärta

Är inne på kontoret och "jobbar". Vet inte riktigt vad det är med mig idag, har hur mycket som helst att göra men spenderade morgonen med att hasa omkring hemma och packa upp småprylar... Sedan när jag väl kom hit så jobbade jag en timme, och sen var det dags att ta lunch. Blev en långlunch med Mössan. Det här tjänar man inga pengar på! Men det var fint att träffa Mössan, mitt fina prydliga grubbliga ex. Hon försöker att ha ett förhållande med en tio år yngre tjej som säger sig aldrig ha haft lesbiska tankar innan hon sprang in i Mössan, men som nu menar att hon saknar "det manliga", vad nu det innebär. Jag axlade som vanligt rollen som hobbypsykolog och vi djupdök i ett resonemang om uppvaktning och romantikdödande hänsynstagande och försiktighet. Och om att tänka sönder en relation för att hjärtat är alltför tyst. Jag drog återigen upp de senaste veckornas slitningar och irritationsmoment mellan mig och M, och suckade och stönade inombords när jag hörde mig själv tala. Ett tydligt tecken på att jag har processat färdigt det här, nu vill jag inte ta i det längre. It's done, överspelat, utagerat, klart. Gott så.

I kväll blir det lesbisk rajtantajtan med DJ Samson på Chokladfabriken. C u there.

Inga kommentarer: