söndag 17 maj 2009

Josåatteh

Lösryckta händelser från de senaste dagarna:

Dj Samsons sidoprojekt MEN var roliga, bättre än väntat. Jag var full på ett sånt där inspirerat och glatt sätt och fick en ny killkompis som jag nu är väldigt nyfiken på. Hälsade på en gammal synd, men hon såg så otroligt skräckslagen ut att jag inte ens försökte inleda ett samtal. Kvällen urartade i beslut om framtida kreativa projekt och en hellride med en taxichaufför som trotsade tyngdlagen.

Köpte en gigantisk urna i brunt glas på Svalorna. Prutade ner den och fick dåligt samvete.

Iakttog Ockupationsfestivalen här i Lund. Såg en stressad kille i dreads springa omkring och fråga folk "Har ni sett en liten snubbe i grön tuppkam? Jag tror han blev nerslagen av polisen, han är min lillebrorsa, han är bara fjorton.". Det låg spänningar i luften, men det spelades också grym musik och det låg en doft av kryddig couscous över centrum. Samtidigt greps 80 Pridedeltagare (eller "gayaktivister" som media kallar dem) i Ryssland. Vittnen beskriver trots det händelsen som "lugn". Hur kan det vara lugnt om 80 personer grips? Om de bärs in i piketbilar om de talar med media?

Har testat det där med brun utan sol. Bra för en albino som jag. Funkar som fan, men kräver övning. Blev i alla fall tjusigt glittrig över hela kroppen. 

Packar upp. Och packar upp. Och packar upp. Det känns som om det aldrig kommer ta slut, men helvete vad fint det blir. Allt kånkade av kartonger har dock fuckat upp min rygg totalt, och nu har jag fått bärförbud. Har dessutom uppsökt läkare som säger att jag är kärnfrisk, förutom en uppfuckad rygg. Är tydligen för rak. Ingen svank. Tydligen ska man ha svank. Så nu ska jag till sjukgymnast, som ska ge mig ett träningsprogram för styrketräning. Najs. Styrketräning är butch på ett väldigt trevligt sätt, jag ser redan hur jag, svettig (och glittrig), stånkar 100 kg i bänkpress. Pannband i frotté har jag också. Ska penta håret.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Testa kiropraktor i stället! Den kan inte ge tillbaka en svank kanske, men annars är det verkligen effektivt.

Constantin: sa...

Tack för tipset, men har praktiskt taget bott hos en kiropraktor i ett halvår... tills han gav upp och bad mig söka läkare. Min rygg är tydligen "kiropraktikresistent"... Men jag uppskattar engagemanget! :)