fredag 29 februari 2008

Vintern rasar...

Ehm, heh, ja, jo, hem, jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja! När man rör sig från olika måsten så luktar det ibland tydligt av vår, och jag tänker att det måste bero på det. Det dyker upp tjejer överallt, och helt plötsligt är jag synlig! I mataffären gick jag och mimade till Noisettes och tittar plötsligt upp och möter en nötbrun blick över frysdisken (lägg märke till kopplingen Noisettes-nötbrun, det kan inte vara en slump). På väg hem, bakis och skakis, möter jag en piercad latina som blinkar åt mig fastän jag ser ut som om jag har spenderat förmiddagen kramandes toastolen. Jag blir kontaktad på qx av tjejer jag sett ute i stimmet men aldrig pratat med, och de vill fika. Jag sitter på bussen hem från jobbet och kan inte låta bli att snegla på en brutta som sitter en bit bort och ser söt och homo ut, och hon sneglar tillbaka och ler. Jag tänker att det KAN också ha något att göra med att det nu är för varmt för att ha mössa på sig, så min frilla syns. Min frilla säger "obskyr sexualitet" på ett sätt min klädstil inte gör, och vi vet ju alla att det är enklare att flirta med någon som man tror skulle vilja flirta tillbaka. I helgen ska jag dessutom träffa min "blivande fru", som Rockbruden har förklarat. Jag vet inte vem det är, men en liten fruga kan ju inte vara av ondo. Vi går mot ljusare tider, gott folk!

Jag har dessutom helt snöat in på skissandets ädla konst, och skissar av allt som rör sig. Även det som inte rör sig, som cykelvägar till exempel. Nu väntar jag bara på att det ska bli lite varmare, så ska jag sätta mig på nån uteservering med skissblocket i näven och försöka föreviga "känslan av en karaktär, en rörelse", som min mentor säger. Det är så pretto att jag blir alldeles generad, men vad gör man. Jag får väl köpa mig en basker då.

1 kommentar:

Hejhopp sa...

Men gud vad kul! Såna där dagar har man ibland verkligen, då alla bara ler mot en, och man begriper inte vad som hänt riktigt... :) Men du förklarade det med din frisyr du, jag tror dock man ju faktiskt oavsett frisyr och klädstil kan ha en flatig utstrålning....... :)