onsdag 20 februari 2008

Självbild och förolämpningar

Jag och min kiropraktors snygga receptionist hade blandat ihop datumen igår och jag kom en dag för tidigt för min akupunktur. God damn it. Blev därmed tvungen att skjuta på dejten/träffen/mötet/drinken med den främmande tjejen. Det händer alltså imorgon, om allt går som planerat. Jag har tänkt ut en passande outfit; tights, skjortklänning och stövlar, plus ett stort örhänge. Artyfarty i lagom dos, hoppas jag på. Vi har ingen helfigursspegel hemma, så man vet aldrig hur man egentligen ser ut förrän man ser sig själv i ett skyltfönster. Ibland en något oroväckande syn.

Igår när jag sprang min vanliga runda blev jag praktiskt taget nercyklad av en dryg tonårsgrabb som borde veta hut. Han flinade ett groteskt våldtäktsflin och väste nåt som jag inte hörde, eftersom jag lyckligtvis hade M.I.A. dånande i öronen. Jag blev helt paff och skrek det första jag kunde komma på efter honom. Varför skriker jag aldrig något coolt? Det blir alltid något konstigt, som ibland knappt kan tas för en förolämpning ens. Man borde ha en inövad ramsa som satt i ryggmärgen, som kastades ut per automatik så fort man hamnade i en sån situation. Men det har jag då alltså inte, och därför improviserar min hjärna vilt. Den här gången blev det pungsvin.
"Ditt jävla pungsvin", för att vara exakt. Han bara skrattade, och det hade jag nog också gjort om jag var en testosteronstinn ungjävel. Jag vet inte om de finns på riktigt, men i min hjärna är ett pungsvin ett litet djur som bor någonstans i Afrika och bökar runt och käkar rötter någonstans på de bördigare delarna av savannen. Har ni någon bra ramsa som man kan köra, skicka gärna över den till en frände i nöd.

5 kommentarer:

ajja sa...

Låter fiiint som snus. Ett tips: Minde spegel 199 kr på IKEA. Enkel, enkelt upphängning och tar inte stor plats.

Constantin: sa...

Tack! Fast vi letar efter en sån där smäckig spegel med guldram. -Ett tag till i alla fall, tills frustrationen tar över. ;)

ajja sa...

Åh. Antingen kollar man på turkaffärerna. Här uppe i norr har dom sånna speglar i varje litet turkshyffe. Eller så kollar man genom loppisar. Men har inte IKEA en sådan variant också? Eller typ Mio eller så?


Oh... Jag anar kitch-hem?

Constantin: sa...

Kitsch is the air we breathe. ;)

IKEA och Mio har svindyra varianter. Loppisar är urplockade. Turkaffärer hade jag dock inte tänkt på, vi hittade neonblinkande tavlor med jungfru Maria där, då borde vi hitta speglar... tack för tipset!

Hejhopp sa...

PUNGSVIN! Haha, va braaaaa! Vad skulle den kvinnliga motsvarigheten vara? Livmoderssvin? Kängurupungsvin? :D

För övrigt avskyr jag den typen av killar! Ingen respekt har dom! +blir tantig+