tisdag 19 februari 2008

Flattery will get you a long way, I fear.

Tentan från helvetet är avklarad, men känslan av tillfredsställelse låter vänta på sig. Förbannat irriterande när man har pluggat tills det runnit blod ur öronen, och så ligger fokuset på tentan någon helt annanstans än vad man väntat sig. Som en av de första ut ur salen hade jag den stora äran att bevittna nästan samtliga kursare snubbla ut från tentan storögda och förskräckta, för att sedan hämta sig och börja spy galla över föreläsare och kursansvarig. Men men. This too shall pass.

Helgen har ägnats åt konst. Diverse vernissage, och mycket eget skapande som varit mer än lovligt otillfredställande. Ju närmare en utställning jag kommer, desto mer missnöjd blir jag med mina barnsliga pannåer. Jag borde kunna göra bättre ifrån mig än så här. Amasonen säger att jag ska vara mindre självkritisk och se det som att en utställning blir ett första stickprov, testa gångbarheten. Jag lyssnar motvilligt.

Stod utanför jobbet häromdagen och pratade med en kollega. Blev plötsligt omfamnad av Mössan som var på väg hem, och mitt hjärta svällde lite. Det är något med hennes okonstlade rättframhet som får mig att tycka hemskt mycket om henne. Fick senare ett mejl där hon förklarade hur hon hade sett mig bakifrån på avstånd utan att förstå att det var jag, och tänkt "vilken snygg rumpa som står där och lyser". Som den sucker för komplimanger jag är, så flyttade jag raskt mejlet till mappen "viktigt", trots att jag associerar lysande rumpor till babianarslen, vilket jag hoppas att hon inte menade.

Imorgon ska jag förresten på dejt. Tror jag. Jag ska i vilket fall gå ut och ta en drink med tjejen från QX. Jag kan inte minnas att jag stämt träff med någon från QX tidigare, känns lite skumt. Jag hoppas att ingen av oss visar sig vara en psykopat, eller en lemlästande seriemördare.

Är lite tom i både huvud och hjärta, och tänker därför raskt överge detta inlägg till sitt öde till fördel för en kopp te. Dags att återigen hasa omkring på kontoret som en osalig ande och mumla oegentligheter. Vi brukar referera till det som "fika".

2 kommentarer:

ajja sa...

iiiiiiiiiiiiiiiiiih!
Och så bara våga inte blogga om dejten typ n ä s t a vecka.

Lycka till snyggrumpa! ;)

Anonym sa...

Jag roas av att jag också sparar sånt där i mappen "viktigt" jag också har.

Lycka till på dejten ;)