torsdag 14 februari 2008

Dejting

Jag tar till mig Ajjas kritik och slutar mesa. So be it om någon här omkring har hittat min blogg. Som man bäddar får man ligga, som det heter.

Jag har börjat prata med en tjej på qruiser. Jag blir nästan generad när jag tänker på det, så länge sen var det sen jag qx-flirtade. Det är inte riktigt min grej, egentligen. Men hon är söt, hon är intressant, hon är inte inne ormgropen. Det har varit kvällar då vi har suttit upp till två på natten och "pratat". Men det där med internätet, det är klurigt. Man kan berätta hur mycket som helst om sig själva, och ändå inte ha en aning. Och man fortsätter att ha ingen aning tills man har träffats. Kanske klickar man inte ett endaste dugg. Kanske klickar man, men på ett annat plan än man hade hoppats på. Så en träff diskuteras, i all försiktighet. Allt är hemskt försiktigt. JAG har blivit väldigt försiktig. Ibland skulle jag verkligen vilja vara bög. Två veckor efter bögens pojkvän åkt till Australien och de återigen gått över till ett öppet förhållande, så har bögen ett booty call. Och då tycker han att han har tagit god tid på sig. Inte konstigt då att han lutar sig tillbaka, betraktar alla flator omkring sig, och gapskrattar.

5 kommentarer:

ajja sa...

Yaj!

Så länge man inte skriver illa om personen så är det ju liksom ingen fara. Det här skulle bara vara smickrande om det hittades och otroligt oskyldigt.

Hejhopp sa...

Alltså, förlåt om jag är essentialistisk nu - men vad är det med bögar (eller män i allmänhet) och sex? De får till det hela hela tiden, medan man som flata (eller tjej) liksom... ja, jag vet inte. Jag ska inte påstå nånting, men kollar jag på min bekantskapskrets är det verkligen så.

Lycka till med dejtingen. :)

Constantin: sa...

Blomma: Men det kan ju inte gälla i heterovärlden, eftersom de oftast har sex med kvinnor, alltså måste lika många heterokvinnor få till det. I HBT-världen däremot... väldigt obalanserat skulle jag vilja påstå. Lesbianerna har blivit dramaqueens medan bögarna har behållt sexet.

Ajja: Blir jag outad kommer jag hålla dig personligen ansvarig. :P

Hejhopp sa...

Nej, jag menar att även i heterovärlden verkar oftare killar vara ute efter "sex utan känslor", vilket verkar vara ett problem för många som lever heterosexuellt. Många heterotjejer jag känner pratar nedlåtande om killar; "hur ska man kunna lita på killar", "de vill ju bara en sak", etc. Det är såklart inte biologiskt (eller?), men för många är det en verklighet de förhåller sig till, verkar det som.

OM de obalanser och problem som finns generellt mellan män och kvinnor i heterosexuella förhållanden skulle ha något med könade egenskaper (antingen biologiska eller socialt konstruerade) att göra, så kan ju även det förklara varför bögar har mer sex än flator. Man kan alltid spekulera! :)

ajja sa...

Naaaw, ska jag hålla dig i handen när du bloggar också så att du inte känner dig skraj? ;)