torsdag 7 februari 2008

Munnen den ska skratta o va´ glad

Nämen bonjour grinighet! Hasar omkring på kontoret och försöker få nåt gjort men har inte lyckats slappna av i käkarna tillräckligt för att munnen ska sluta se ut som ett uppochnervänt U. Försöker pigga upp mig själv med att dra några smaskiga anekdoter från föreläsningarna för några äckelmagade kollegor på lunchen, men det hjälper bara tillfälligt. Grusig i ögonen, värk i ryggen, halsinfektion som smakar bäver, och ett hår som bara hänger. Tentastress och social stress och CSN-stress och jobbstress. Skorna täckta av hundhår för jag sitter hundvakt igen och hon verkar ha legat och sovit på mina skor. Drömde att jag och hunden var osams, jag höll fast henne i nackskinnet och vi visade tänderna åt varandra och morrade och jag var också hund, fast samtidigt människa. Vaknade fylld av en djurisk aggression som kändes konstigt tillfredställande. Kanske är grinigheten en slags baksmälla från nattens bravader.

Ikväll ska jag bli klippt, äta semlor och titta på Gaygalan. Mitt liv är så jävla fantastiskt.

2 kommentarer:

ajja sa...

ÅH NÄMMEN GUUUUUD vikka tvillingar viiiiiiiiiii ääääääääääär *låssas vara hysterisk för att improvva lite liv, ser annars ut som om livet runnit ur mig, som ett spöke ur en svensk film. Och pms*

Jag ska med titta på Gaygalan och äta semlor. Och klippa mig tänker jag faan göra snart. Men kanske inte just i dag.

Constantin: sa...

Shiiiiiiit asså, vi är typ som samma person liksom!!! *viftar med händerna* Nä allvarligt asså, det är så jälla synd om oss. Shit man. Ingen kan fatta. *drar ut tuggummit och snurrar det runt fingret*