fredag 2 november 2007

Blogg i punktform

  • Förlängt ännu en månad. Jag ruinerar mig på att bjuda på sista-jobbdagen-kakor, men gör åtminstone kollegorna barnsligt förtjusta (och möjligtvis lite rultiga, om detta fortsätter).

  • Jag har slut på böcker att läsa, och har lånat en samling med lesbiska erotiska noveller av Amasonen. Amerikanska. Problemet är att de i mina ögon inte blir särskilt erotiska, för merparten av dem är så inkörda på den klassiska femme/butch-grejen, där butchen är dominant och mansgrisig och femmen är underdånig och falsk. Jag blir bara irriterad.

  • Om en vecka åker jag till Rom. Det ni. Jag hade tänkt köpa vinterskor där, men det är 20 grader där nere nu, så det kan bli svårt. Jag vill bara påpeka det.

  • Sen så har jag funderat på en grej. Väldigt många flatbloggare bor i Stockholm eller Göteborg. Finns det någon där ute som bloggar från Malmö? Jag har inte sett nån vad jag kan minnas.

7 kommentarer:

Hejhopp sa...

Nej, visst är femme/butch-stereotypen ganska osexig? Eller visst, det kan väl vara sexig också ibland, men jag tycker det är mer spännande när man vänder på det på ett eller annat sätt. En femme on top, eller två femmes. :)

ajja sa...

Gött med Rom du!

Hemma hos C, hon är från Malmö.

Carolina sa...

Kommentar i Punktform.

- Jag
- bor
- i
- malmö
- :)

Constantin: sa...

blomma: Jag kan nog tycka det är en sexig kontrast, men i den där typen av historier handlar det så mycket om bitchighet och förnedring. Trist, tycker jag, men jag antar att smaken är som baken. :)

ajja: Rom is my homeboy. Snart. Temporärt. Ändock.

Carolina: Just fasen! Men om jag klickar på ditt namn kommer jag inte fram till din blogg. Why?

Femininum sa...

Jag också, jag har bara svårt att få tummen ur arslet och verkligen få till att skriva nåt. Jag får skärpa mig.

Constantin: sa...

femininum: Absolut, dra ur tummen och tryck den på tangentbordet. *s*

Carolina sa...

NU ska jag gå att hitta! :)

Den 23 November är det Tomboy!
Moonwalk? :)