onsdag 28 november 2007

Dandyism

Jag har undersökt herrekipering, och kommit fram till två saker:
  1. Det är komplicerat. Det verkar finnas olika storlekssystem, och vilken storlek du än väljer så är byxorna sydda för någon som har ben som en stork. Inte har alla killar långa ben? Betyder det att alla killar lägger upp sina byxor?
  2. Min kropp är som gjord för herrkläder. Varför har jag inte tänkt på det tidigare, när jag stått och provat tjejbyxor som på mig ser ut som gammeldags ridbyxor på grund av avsaknad av höfter? Herrbyxor är lika raka som jag! Man blir tårögd.

I morse var jag uppe nästan mitt i natten för att släppa in vaktmästaren så han kunde fixa elementet i mitt sovrum. Ska bli fint att vakna på morgonen utan att tro att jag ligger i en snöhög någonstans i yttre Sibirien. Han tyckte jag var snassy i min pyjamas, så han fick en pepparkaka på vägen ut.

Djupare än så blir inte dagens inlägg. Jag ska strax bege mig till Eslöv, hålan som alla glömde.

2 kommentarer:

ajja sa...

oh oh! ja kan höra skillnad på om nån kommer från Eslöv eller resten av Skåne.

Och nu är det jus å att du bara måste beskriva, lägga in kort på den där pyjamasen.

Ett absolut måste.

Jadu eftersom du lever analogt och inte upptäckt herrbyxor förrens nu blev jag inet så förvånad över det.

;)

Constantin: sa...

Pyjamasen: Den är i siden. Den är randig. Den är röd. Den är gigantisk, och lite noppig om man tittar nära. Den är helt enkelt sanslöst sexig.

Det är för övrigt en ynnest att få leva analogt. Man upptäcker andras yesterday varje dag och ser det som en potentiell tomorrow.