måndag 26 november 2007

Du kan få min helg.

Vältrat mig i självömkan nästan hela helgen. Självömkan är så jävla sexigt. Självömkan har på sig raggsockar och träningsbrallor med knän, äter Mascarponeglass och ser äckelskumma filmer som Down With Love (fy Ewan, fy!). Självömkan bjuder över vänner för att de ska lyssna på dig när du ligger på golvet och sjunger ååååål baaaaaj maaaj säääääälf (dånntoannabiiiiii).

Det började med Tomboy. Det var Tomboys fel, kan man säga. Jag skulle inte ens dit, egentligen. Men sen var jag helt plötsligt där i alla fall, men det var jättelite folk, och de som var där var de så kallade Övervakarna, trevliga men mycket reserverade människor som ägnar mycket tid åt att övervaka andra människor för att se till att de spelar enligt spelreglerna. Och det är klart som fan att jag spelar enligt spelreglerna, övervakningen är överflödig och gör mig bara irriterad. Sen spelade bandet som lät som Babyshambles och de var söta på ett lite gymnasialt sätt, men jag var som sagt irriterad och sen blev jag uttråkad och sen blev jag besviken då jag återsåg mitt span och insåg att hon inte var min typ även fast jag inte har en jävla aning om vad som egentligen är "min typ". Jag tror inte jag är hennes typ heller.

Ja och sen fortsatte helgen i samma anda. Jag skulle inte ha gått utanför huset, det var helt enkelt en sån där helg då inget blir som man tänkt sig. Eller betyder det mest att man har tänkt sig för mycket? Fan vet. Jag målade två tavlor, den kommersiella varianten som säljer för jag vill köpa en projektor. Jag läste ut ännu en roman av Neil Gaiman, och planerar att införskaffa precis allt som han någonsin har skrivit. Började på The Powerbook av Jeanette Winterson, men jag tycker hon är ojämn. Jag kan inte gilla en roman bara på grund av det vackra språket, jag behöver en kärnfull historia också.

Jag har för övrigt funderat på en sak. Jag har sett att dragkings fixar skägg genom att limma på nåt slags hår. Var kommer det där håret ifrån? Är det nåt de köper? Klipper de sig själva? Någon som sitter inne med kunskapen?

11 kommentarer:

Hejhopp sa...

Mig veterligen så klipper de sig själva! Jag vet inte, men det blir säkert snyggt med lite könshår, haha!

Linnea sa...

Det finns olika metoder för skägg. Ska du använda eget kroppshår så är håret under armarna det som är mest likt det hår du skulle ha haft om du haft skägg och har du en liten odling därunder så är det ju inte så svårt att få till det. :)

Sen går det också att köpa flätor med löshår hos perukmakare eller kostymbutiker som man klipper strån av och sen limmar på. Limmet finns också på samma ställen. Dock brukar det gå alldeles utmärkt att få till en bra skäggstubb med hjälp av en skäggsvamp och kakeyeliner i brunt, då slipper man klister och kladd också.

Femininum sa...

Man rakar eller klipper av minismåbitar av sitt eget hår. Har aldrig gjort det själv dock, även om jag helt gärna vill. :)

Constantin: sa...

Ni är bäst!! Tack för tipsen!

Tyvärr hinner jag inte odla armhålehår, annars hade det varit den solklara lösningen, om inte annat för att det är den roligaste. :)

Men Linnah, du som verkar ha 100% koll, vad fasen är en skäggsvamp? Har jag fått hjärnsläpp som inte för mitt liv kan se en skäggsvamp framför mitt inre öga?

Carolina sa...

Visst var det dåligt med folk på tomboy, men bandet var bra tyckte jag minsann... :) Då kanske du kom med på några av bilderna jag tog där... Hmmm... Nu var jag så där obehaglig som anonyma bloggerskor inte tycker om igen... ;) Den 14 Dec är det Tomboy igen och då får du dra med dig alla vännerna dit så det blir en hejdundrande fest! :)

Carolina sa...

Jag såg ingen som gjorde moonwalk på bilderna så du har nog inte fastnat... :)

Constantin: sa...

Jag dansar för snabbt för att fastna på bild! *s* Närå, men jag blev nog faktiskt inte fotad, men några vänner blev. Och ja, bandet var riktigt bra, förutom gitarristen som hade storhetsvansinne... ;)

Linnea sa...

Haha. Well, det finns faktiskt något som heter skäggsvamp, och personligen har jag sett den i två utföranden, en lite glesare och en tätare. De ser ut som vanliga tvätta svampar fast mer "håliga" och så är de gråsvarta. Man köper dem i bitar som är typ 4x4x8 cm eller mindre, och sen klipper man lite på ena toppen så att den inte blir så jämn (om man klipper så att den blir formad som en cirkel och rundad så att den inte har en plan yta så brukar det bli bra). Sen när man ska använda den så doppar man i vatten, kletar på kakeyelinern, och duttar sen av svampen mot en pappersbit tills det inte är lika blött och ger lagom stora prickar, och sen duttar man på hakan på lämpliga områden i lagom mängd.

Det låter som att det kan behövas en dragkingworkshop här! Vi borde samla alla hemliga flatbloggarna och eftersom jag redan vet vilka i princip alla är så kan jag leda. ;)

Carolina sa...

Ja, jag vet preciiiis vem du menar! Jisses... Fast kanske bättre än att han bara hade stått rakt upp och ner... :)

Jag lägger in bilderna på hemsidan, www.tomboy.se, i slutet på veckan tänkte jag så då får du kolla om du kommit med nånstans i bakgrunden i alla fall! :)

Idag är jag glad, vår dator är äntligen lagad och jag slipper sno till mig småstunder vid vänners datorer...

Femininum sa...

Åh, jag vill helt gärna gå på dragkingworkshop. :)

Det är inte så jäkla lätt att försöka se ut som en man när man har ett barnansikte.

Constantin: sa...

Linnah: Tack för informationen! Det känns som att workshops för blivande dragkings har blivit något av ett måste i queera sammanhang, så varför inte även i bloggsfären? Fast jag känner mig rätt trygg vad gäller bevarandet av min hemliga identitet, även om du och jag faktiskt har träffats en gång för evigheter sen, när vi båda var babydykes. Det du. ;)

femininum: Snacka för dig själv, jag har ett nylle som Sylvester Stalone. *s*