torsdag 15 november 2007

Får jag bjuda på en drink och en tubtopp?

Befinner mig just nu i ett vakum. Post-Rom, pre-kurs. Bara jobb. Och inte ens så mycket jobb för den delen. Försöker avsluta några tavlor. Jag har snöat in på absurda porträtt och mustascher. Men det räcker inte, jag har gått från att ha för lite fritid till att ha för mycket, och nu är jag uttråkad istället för stressad. Fika, film, middag, pub, det räcker inte, jag vill mer! Jag vill att livet ska vara mer! Framför allt handlar det kanske om att jag verkligen på riktigt måste ta mig ut i svängen igen. Jag har faktiskt ett litet span på gång, med betoning på litet. Varför spanar jag alltid in så korta tjejer? Har jag månne en dvärgfetish? Eller är det Beskyddaren i mig som visar upp sitt fula tryne? Det vore i och för sig praktiskt, i och med att både jag och Amasonen just nu rensar ut våra garderober på kläder som vi har krympt i tvätten. Dejtar jag en dvärg kan jag även bli hennes sugarmama och ge henne en helt ny garderob. Visserligen SO last season, men ändock. Är man dvärg får man inte vara så kräsen, tänker jag. Jag skänker även bort en hel del företagsloggade kläder som jag inte vet om de någonsin har haft ett syfte. Men de vill hon kanske inte ha. De är dessutom i normal människostorlek.

Den här dansar jag till medan jag diskar:

4 kommentarer:

Hejhopp sa...

Haha! Du är inte så lång själv hörru! :) Eller ja, två cm längre än mig, och jag anses vara kort av många! Men det är klart, "dvärgar" är ju faktiskt ännu kortare. Hur kort är ditt dvärgspan?

Får man säga "dvärg" förresten, eller finns det nån grupp människor man kränker då? +får dåligt samvete+

Anonym sa...

hej!gud vilken bra låt!(och blogg också för den delen!)vem eller vilka är det? hälsningar från sanna

Constantin: sa...

Blomma: Och ändå verkar jag längre än majoriteten av flator! Jag skulle gissa på att mitt dvärgspan är runt 155-160. Det brukar de vara. Fast dvärggränsen går väl vid 150 egentligen? Om det heter dvärg däremot... det är en annan fråga. *s*

Sanna: Tack! Låten heter "Bird Flu" och artisten heter M.I.A.

Hejhopp sa...

Skulle flator vara korta? Det har jag aaaaaldrig tänkt på!! Men nu när du säger det så är det ju verkligen ett intressant fenomen som tål att utforskas!