onsdag 7 november 2007

Ingen anledning att fäkta, roligare att fly.

...Och så blev de "ihop" igen. Utan att vara ihop. Utan att ha rett ut något. Vilket betyder att jag fortfarande har ett hem fyllt av underliggande spänningar, av sneglingar, av nervösa skratt. Det är inte så enkelt att jag inte gillar Amasonens brud. Det gör jag, men hur ska jag kunna känna mig bekväm med någon som bevakar varje ord, varje gest, varje blick? Som jämför sig med mig hela tiden, är jag bättre än henne, är jag sämre? Är jag fulare, är jag snyggare? Som jag kommer på med att följa mig med fundersamma ögon, som om hon försöker föreställa sig hur det var när jag och Amasonen var tillsammans. Och så jag, som vet mycket mer om deras förhållande än jag någonsin bett om att få veta, jag vet sånt som är personligt, som inte skulle föras vidare, särskilt inte till mig. Ville jag någonsin veta? Nej. Hur hanterar jag då detta? Jag åker till Rom. Vi ses nästa vecka käraste flickor & Co.

5 kommentarer:

ajja sa...

Njut!

och det är amazonen som ska ha pisk. Och du borde nog säga stop?

Constantin: sa...

ajja: Det har du ju förbannat rätt i. Huvudet på spiken. Pisk blir det.

Anonym sa...

pisk o pisk...
Jag är mest sur över att min inbjudan till Rom kommit bort. För det är det den har va? Kommit bort?
Löv u så mycket... // P

Rim sa...

Var det lika struligt när du och Amazonen var ihop också? Det här låter bekant på nåt vis, men jag kan inte komma på varför...

Constantin: sa...

P: Du får väl ge mig pisk när vi ses, my sweetheart darling.

rim: På sätt och vis, med skillnaden att det var jag som stod för allt strul. *s*