fredag 19 oktober 2007

Skamligt är ordet

Ägglossning i kombination med ett väldigt avstannat kärleksliv är livsfarligt. Under normala omständigheter är jag as gay as they come, men nu drabbar den mig med full kraft:

Heteroerotiken.

Jag vaknar mitt i natten med bultande hjärta och minnen av drömmar som man inte behöver vara Freud för att förstå vad de handlar om, tåg som kör in i tunnlar, simturer med ålar, och rakt på sak heterosex. På jobbet kommer jag på mig själv med att flirta med en manlig kollega (rödhårig senig bergsklättrare, can't beat the feeling).
Jag berättar om mitt sinnestillstånd för bögen. Han höjer på ett ögonbryn, beordrar mig att gå ut och supa så jag "får mig nåt", erbjuder sig till och med att bidra med en flaska vin. Jag smyger med svansen mellan benen till Systemet och köper en egen flaska (undviker smidigt Fairtrade-vinet, det enda rödvin jag någonsin ratat), och drar sedan staden runt för att försöka hitta något fuckable att ha på mig. Jag är en skamsen kvinna, styrd av mina köttsliga drifter.

5 kommentarer:

ajja sa...

Oh dear. lycka till!

Du har en utmaning väntande på min sida. http://runthornet.blogspot.com/2007/10/p-tal-om-no-way-in-hell.html#links

Carolina sa...

Annars så... Är det ju tjejfest på Indigo ikväll... :)
Fast... Det är ju enklare att ragga upp en karl... :)

Hejhopp sa...

Skäms! Nu får du inte vara med i den autentiskt lesbiska gemenskapen längre! +mobbas+ :)

Min fitta fick för sig att jag skulle bli hetero en gång, men jag talade förstånd med henne. Hon var bara lite nyfödd och orolig och sådär identitetsförvirrad som man kan vara när man är ny till världen. :)

Constantin: sa...

Ajja: Så fort hemtentan är färdig, så smäller det.

Carolina: Det är synd att det är enklare. Det tycker jag faktiskt på riktigt.

Blomma: Jag pressar mig tillbaka in i gemenskapen, skam dem som ger sig! *S* Jag tror för övrigt man får ha överseende med fittorna ibland. Mycket instinkt, lite IQ. De små liven.

Hejhopp sa...

Haha, mycket insikt, lite iq! Klockrent! Men jag är då inte flata pga mitt intellekt hoppas jag, som den essentialist jag tenderar att luta åt. Jag är flata av instinkt! Hade jag låtit IQ:n styra min sexualitet hade jag varit bisexuell eller queer tror jag! De verkar så glada och fria och jag kan gilla deras resonemang om hur världen borde vara och sådära (förutom när queerteorier osynliggör mina upplevelser förstås, då blir jag putt!). :)