tisdag 2 oktober 2007

Hitta på en egen rubrik

Idag har vi skolkat. Det är inte alls lika spännande nu när man är vuxen. Många ajabajor behöver en förälders vakande öga. Men vi såg ett rätt kinky avsnitt av Star Trek, och jag gjorde av med obehagligt mycket pengar som nästan inte var mina alls, i en butik där killen bakom disken faktiskt lyckades med konststycket att få sin skånska att låta som Östermalm.

Idag har jag även lärt mig följande.
När man håller på att bli strypt passerar man tre stadier:
  1. Man blir medvetslös.
  2. Man tappar kontrollen över kroppsfunktioner.
  3. Man dör.

En mycket läskig historia som ligger bakom det där, men jag kan ändå inte låta bli att fascineras över den där lilla biten av ny information.

Annars är jag mer trött än något annat. Och lite oinspirerad. Om två veckor slutar jag på ett jobb jag verkligen gillar trots den omåttligt torra titeln, och då kommer jag ha all tid i världen att fokusera på mina studier, som jag just nu känner mig rätt likgiltig inför. Helt jävla underbart. Och just nu, när jag springer mellan olika måsten, passerar jag ständigt vackra förälskade flatpar, och önskar att jag kunde springa in i någon snart. Jag är ju till och med sams med mitt hår nuförtiden, det är ju som upplagt för lite romantik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan inte låta bli att känna sig en smula nyfiken på hur du kom över sådan information... Läskigt i alla fall. Håller med dig angående sista stycket, är också sams med mitt hår (Halleluja) och undrar när kvinnan med stor K tänker ta klivet in i mitt liv.