måndag 15 oktober 2007

Lite torr, lite samlad, lite pop

Jag är väldigt tråkig och välmående just nu. Sköter mig, sköter livet.
Har påbörjat ett nytt konstprojekt. Jag kallar det "konst" i brist på ett mer ödmjukt begrepp.
Rekommenderar filmatiseringen av "Fingersmith" av Sarah Waters.
Är helt besatt av matvete. Vill.Bara.Äta.Matvete.Hela.Tiden.
Tog i lördags paus från allt vad köer, blaskig öl och armbåge i ögat heter (a.k.a. klubblivet), och låg hemma och tittade på "Tre män och en bebis" följt av "Tre män och en liten tjej". Katterna låg på rygg och sov ovanpå mig, helt utslagna efter att ha jagat mina fingrar över tangentbordet hela dagen (skrev pm), och jag kände mig mycket lesbisk. Jag drack även örtte.
Igår var jag och Amasonen och rev bland våra grejer i källaren och spanade in hur renoveringen av vår lägenhet går. Vi kom fram till att hallen kommer bli outhärdligt snygg, men att vi kunde ha valt lite mer vågade färger till resten av lägenheten. Insåg även att alla var dvärgar på 50-talet, eftersom alla bänkar, handfat och så vidare är i höfthöjd. Vi väljer att kalla det "charm".
Funderingarna kring butch/femme fortsätter, och jag har fått ett utlåtande av Amasonen:
"Jag är femme, min tjej är butch, och du är pop."
Det är en etikett jag kan leva med.

2 kommentarer:

m sa...

pop måste ju ändå vara den finaste etikett man kan få.
ha det fint!

Constantin: sa...

Absolut! (med undantag för clutch)