torsdag 22 februari 2007

Rebecka

Jag har precis sett avsnitt 7, säsong 4, av L Word. (det är inte ett dugg nördigt, vad har du fått det ifrån?) Och så tänkte jag på det där med första gången man hade sex med en tjej, och jag tycker nog att det är en historia luddig nog att dela med världen. Med tanke på hur många som läser detta inser jag att det kommer ha en otrolig effekt på människors sinnen världen över. I alla fall, hon hette Rebecka. Ett knubbigt popsnöre från Göteborg, några år äldre än mig. Jag tror hon jobbade på en restaurang. På något sätt kände hon en av de jag delade lägenhet med i London, och hängde ibland hemma hos oss. Jag slampade vid den här tidpunkten runt med en jäkla massa män hit och dit och var allmänt ofokuserad, men hade ändå börjat se vart saker och ting lutade. Jag definierade mig som bisexuell och ville få in en fot i flatvärlden. Flera gånger hade jag dragit med mig min vapendragare, min glittrige bög, till olika flathak men vi var alltid så malplacerade och utanför att vi aldrig lyckades med något mer än att supa oss kalas på färgglada paraplydrinkar. Av ren överexaltering hade jag överdoserat på brudighet (glitter, urringning och högklackat), och blev antagligen inte sedd som något annat än en faghag. Jag kände inte till koderna, jag visste inte hur man gjorde.

En kväll är vi ute på en barklubb i östra London. Redan när Rebecka dyker upp börjar jag bli en aning suddig i kanterna, och diskussionerna flyger vilt över bordet. Vi är samtliga i vårt esse. Helt plötsligt inser jag att Rebecka flirtar med mig. "Äntligen!" piper det till inne i mitt berusade sinne, och sen är allt luddigt men så småningom sitter vi i en soffa en trappa upp och hånglar så de hormonstinna heteromännen tappar hakan. Sen är allt luddigt igen, tills jag helt plötsligt ligger ovanpå henne i vår soffa i lägenheten. Avklädda har vi också blivit. Jag djupdyker ner mellan hennes enorma bröst, hon säger något om att mina är fasta som silikontuttar och sen kör jag förförargrejen som om jag aldrig hade gjort något annat. Hon stönar som om hon var med i en porrfilm, vilket hon i sitt berusade tillstånd antagligen tror. Det gör jag också.

På morgon vaknar vi till en skitig och klibbig förfestlägenhet. Jag hasar ut i trädgården, invirad i en filt, och röker, kisande mot dagsljuset. Jag är bakis och vad jag minns så är jag inte särskilt dagen-efter-gosig. Så småningom går Rebecka hem, med en liten vink och det svarta håret stående åt alla håll. Jag säger att jag ska ringa. Min kombo avslöjar att Rebecka har varit intresserad av mig ett tag. Jag blir tafatt och vet inte hur jag ska tacka nej utan att hon ska ogilla mig. Så jag ringer inte. Några veckor senare ber jag om ursäkt för att jag var en bitch. Vi springer in i varandra igen, återigen på en klubb i östra London. Hon har på sig converse och en tyllkjol, och i klubben projicerar de gamla gymnastikfilmer på en vägg. Jag tar ett kort på henne, hon ser rätt in i kameran och ler glatt. Hennes tänder är lite sneda, och hon ser glad ut. Jag minns att vi inte hade så mycket att säga varandra. Jag var länge frustrerad över att jag inte mindes hur sexet verkligen hade varit, hur det hade känts. Allt jag hade var några få otydliga sinnesbilder.

Rebecka, vad gör du idag?

Inga kommentarer: