lördag 17 februari 2007

Mer ragg i akvariet än utanför

Jag är en idiot! Visserligen att min oförmåga att koncentrera mig på min kurslitteratur får mig att känna mig som något av en alfabet just nu, men jag trodde faktiskt att jag fortfarande kunde läsa enkla flyers! Teater Terrier hade sin maskerad igår, inte idag, alltså: Jag kunde ha gått utan att missa Björn Kjellman. Drat. Och HON var där, den utomjordiskt snygga bruden i pälsmössa, vem hon nu är. Lättklädd var hon också, enligt mingelbilderna. Swoon.

Istället för att frottera med Malmös queera och dekadenta sfär så åt jag semla och spelade Alias. Det var i och för sig de godaste semlorna du någonsin kan hitta, jag vet inte riktigt hur han får till det men det inkluderar antagligen några hedniska ritualer utförda på en enslig kulle under fullmånen. Mina män har för övrigt skaffat akvarium, och det är lite som en dokusåpa. Den tjockaste Black Mollyn visade sig vara gravid, och har nu pressat ur sig ett helt stim av små svarta pluttar som ser ut som missfärgade bananflugor. De har fått en separat del av akvariet där de driver omkring och suger på bitar av en ärta. En guppyhane, den minsta och trashigaste av dem, vill jag kalla Lill-Erik, för han beter sig som en finnig liten tonårsgrabb med dåligt självförtroende som desperat försöker bli av med oskulden. Så fort han kommer i närheten av någon annan fisk, hona eller hane, så utför han en liten spastisk parningsdans som inkluderar hysteriskt vibrerande och backande. Han är ganska fin, men inte lika fin som deras små slamkrypare som bara skiter i allt och fokuserar på att käka allt allt allt.

Nog om fiskarna. Min kombo verkar hålla på med något intressant i köket, jag måste undersöka. Sen ska jag börja det jag egentligen skaffade den här bloggen för, att försöka reda ut vad som egentligen händer/hände med de där två damerna. Jag tror vi ska kalla dem Amasonen och Mössan.

Inga kommentarer: